okt 312012
 

Gyors helyzetjelentés: tegnap bent kellett maradnom dolgozni, így ma tartottam meg a keddi résztávozást, a mai 10 km-t pedig tegnap nem teljesítettem.

3×1600 m volt a penzum 4:50-es 1000 m-re (ez ugye 7:44-es 1600-at jelent), ami távolságra megvolt, időre viszont nagyon nem. Ez lett az eredmény: 08:17.70    08:07.02    08:45.98. Igen, nagyon távol van mindegyik az elvárttól. Most akár letört is lehetnék, de nem vagyok. Ez most így sikerült, látszik, hogy van még hova fejlődnöm. Szombaton megyek egy 10 km-es futóversenyre, majd ott kiderül, hogy gyorsultam-e.

Kedden reggel voltunk megint úszni, megint a kinti medencés helyen, kellemes 3 fokos levegő hőmérséklethez 25 fokos víz társult. nem mondom, hogy nem fáztam az elején, de meg lehet szokni. És az úszás utáni szauna mindenért kárpótol. 🙂

Szóval így telnek a napok mifelénk.

okt 292012
 

Igazából lehetne 1 -2 az eredmény, mert azért hagytam ki egy edzést a nátha miatt. De végül is a szombati futásom, azt hiszem kettőnek számít, szóval mégiscsak jó korrekt az állás.

A legutóbbi bejegyzés alkalmával éppen szerda este volt, így kézenfekvő, hogy a csütörtökkel folytassam. Ezen a napon egy nagyon kényelmes, jóleső, a hideg idő ellenére sem fázós 12 km-t futottam (http://www.endomondo.com/workouts/vKb1XlChvPg). Azt vettem észre, hogy ha kicsit meg is vagyok fázva, fáj a torkom, rosszabb a közérzetem, futás közben ezek a tünetek mind nem tapasztalhatók. Az egyetlen dolog, ami eléggé zavar, hogy folyamatosan folyik az orrom, de az meg nem a nátha miatt van, hanem gondolom ahogy a pára lecsapódik benne az okozza. Szóval futás közben jól vagyok, meg érdekes módon utána is még egy-két óráig tünetmentesség van. Persze a múlt héten is használtam az “ősi” gyógymódot: fél liter forró teában 4 cl pálinka. El is múlt minden bajom pár nap alatt!

Pénteken a szombati rövid tempófutást valósítottam meg, ami 6 km-t jelentett. Eddigi futókarrierem legnagyobb átlagsebességével tettem meg a távot: 4:58 min/km. Most először sikerül 5 perc alá mennem, örültem is rendesen. Itt látszik részletesen a “száguldás”.

És hogy miért nem szombaton futottam a szombati rövidet? Mert ezen a hétvégén kellett átállítani az órákat a nyári időszámításról télire, és ennek örömére került megszervezésre a Fuss Vissza a Jövőbe esemény, immár harmadik alkalommal. Ennek az a különlegessége, hogy éjjel kettőkor indul, és ugyan akkor is ér véget. Vagyis 0 perc. Ennyi idő alatt lehet lefutni a 10 km-es távot. Ugye, hogy jó? Tehát az óraállítgatás miatt keletkezett plusz órát én is futással töltöttem, közel 100 ember társaságában. A futás előtt nagyon fáztam, pedig 6(!) réteg ruha volt rajtam felül. Menet közben fokozatosan múlt el a hidegérzet, és 1-2 km után már teljes komfortban futottam, kb. 6 perces ezrekkel. Az esemény a Felvonulási-téren lévő időkeréktől indult, és a városban (plusz a Városligetben) megtett kör után oda is érkeztünk vissza. Az endomondo láthatóan nem tudott mit kezdeni az időbabrálással. Mondjuk szerintem is nagyon gyorsan eltelt az az egy óra. Végig jól éreztem magam, amerre jártunk mindenhol tapsoltak, üdvözöltek, biztattak az éppen buliba menő, onnan jövő, vagy ott lévő emberek. Nagyon hangulatos rendezvény volt.

Vasárnap aztán az edzésterv szerinti hosszú futás volt terítéken, ami ezúttal 15 km-t jelentett. Végül 16 lett belőle, kicsit nehézkesen ment, gondolom az éjszaka még bennem volt.

Ma pihenő nap van, holnap úszás, résztáv, csupa csemege, ebben az antarktiszi időben. Kíváncsi vagyok milyen lesz a résztávozás 0 fokban. Vagyis igazából nem vagyok kíváncsi, de félek, holnap megtudom. Ha túlélem, írok róla.

okt 242012
 

Megint megfáztam kicsit. Valószínűleg a torkom így áll bosszút, hogy a nyáron egyszer sem ittam kimelegedve hideget, ezáltal egyszer sem tudott megbetegíteni. Most aztán könnyű dolga van! Egy kis hűvösben futkosás, szájon át levegővétel, és már itt is van a siker. De nem adom magam egykönnyen. Bár a tegnapi napot még pihenéssel töltöttem, ma már nyomtam az edzésterv szerint előírt mennyiséget. Vagyis a tegnapi napra előírtat. A résztávot ugyanis nem akartam kihagyni, így megcseréltem a keddi és a szerdai napot. Tehát ma 6×800 résztáv volt, ami a következőképpen alakult: 03:26.57    03:26.03    03:32.63    03:40.08    03:40.98    03:54.59. Ez többnyire jobb, mint az előző hasonló futás. Azért csak többnyire, mert az utolsó résztáv több, mint 10 másodpercel lett rosszabb, mint a múltkor, az összes többi viszont jobb lett. Ezt végül is javulásnak is felfoghatom. 🙂

Futás után most nem érzem, hogy meg lennék fázva, de ez köszöhető akár a forró teának is, amit éppen iszok. Vagy a benne lévő négy cent pálinkának. 🙂 Reggel kettlebel-en sokkal rosszabbul éreztem magam. Holnapra kiderül, hogy a javulás csak átmeneti-e. Ezen a héten nem lesz úszás pont a náthám miatt, de a holnapi futás (remélem) nem marad el.

Közszolgálatilag majd beszámolok a helyzet alakulásáról.

Majdnem elfelejtettem.

okt 232012
 

Voltak apróbb megoldandó logisztikai feladatok az edzéstervemben ezen a héten. Például csütörtök estére esett a szokásos kéthetenkénti céges sörözés, ezért aznap reggel kellett mennem futni. Bár megcseréltem a szerdai és a csütörtöki napra előírt távot, és így szerdán futottam a 12 km-t, csütörtökön pedig a 10 km-t, mégis – annak ellenére, hogy egyik nap sem fáztam – nagyon szenvedősre sikerült a hajnali edzés.

Szerdán próbáltam tényleg lassan menni, és nem hajtani egyáltalán magamat (ez látszik is szépen), mégis másnap még valószínűleg bennem volt az alig kilenc órája megtett táv. Meg gondolom a szerda reggeli úszás is. Merthogy ismét meglátogattuk a Vituki “uszodát”, ahol immár 800 m-t tettem meg 39 perc alatt, valószínűleg úszásra egyáltalán nem hasonlító életben maradási kísérletemmel.

Ezen előzmények után sikerült ilyet futni csürtökön. Látható, hogy magamhoz képest elég gyorsan indultam (a tervezett célidőhöz képest meg elég lassan), de aztán már a negyedik kilométeren megzuhantam. A másodikban valószínűleg valamilyen mérési hiba áldozata lettem, mert semmilyen lassító körülményre nem emlékszem, és érzésre sem mentem lassabban, mégis valamiért egy perccel többet mért a kütyü. Szóval ez a futás tényleg nagyon szenvedős lett.

Pénteken egy tényleg laza 10 km-t terveztem, ami sikerült is. Szombaton a rövid távon megint próbáltam a célidő közelében futni, és ezúttal nagyon nagy erőlködés nélkül értem el az 5 perchez nagyon közeli átlagot. Ez a futás, bár ugyan azon az útvonalon mentem, mint a múlt héten, most sokkal jobb eredménnyel zárult. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy valamennyit máris gyorsultam. Meglátjuk mi lesz ezen a héten, már nagyon várom. Mondjuk most majd nem tudok ugyan ott futni, mert a szombat munkanap, és így nem megyek Rácalmásra, de felmérőnek a Rákos-patak partja is megteszi.

Vasárnap ezúttal 20 km volt a hosszú futás, amit különösebb nehézségek nélkül futottam, valahogy így. Annyira jó idő volt, hogy két (rövid ujjú!) póló, és (egy 🙂 ) rövid nadrág kombinációban tudtam futni, talán idén utoljárra. Ezzel vége is lett a második hétnek az edzéstervből, ami érzésem szerint – még a szenvedős csütörtöki futással együtt is – sokkal kevésbé volt megterhelő, mint az első hét. A harmadikon majd kiderül, hogy ez egy tendencia-e (remélem), vagy csak egy hullámhegy.

Mindenesetre az is rögzítésre kerül majd. Vége a második résznek.

okt 162012
 

Elkezdődött a második hét, mindjárt egy jó kis 3×1600 m résztávval. Ilyen lett: 06:56.15    07:42.05    08:02.04. (Az endomondo szerint ilyen.) Szerrettem volna 7:44-re megfutni (ez jelentené a 4:50-es ezreket). A második még éppen megvolt, a harmadik már nagyon nem, az első meg szerintem kevesebbre sikerült, mint 1600 m. Nem baj, lesz ez még jobb is.

Érdekes, hogy ma nagyon fáztam a munkából hazafelé jövet, így kicsit tartottam a futástól, de közben egyáltalán nem éreztem a hideget. Mondjuk volt rajtam három póló meg egy pulóver, és most már a hosszú nadrágot is felvettem. Szóval élvezetesnek nem nevezném a mai futást (mégiscsak résztávozás, aki ezt élvezi, az bármilyen aljasságra képes lehet), de végül is teljesíthető volt.

Mára csak ennyi.