template for cover letter for internship thesis cover page undergraduate application letter for marketing officer position sales advisor personal statement examples ap us government argumentative essay sample
nov 232012
 

Új élményeim vannak. Igazából, ha egészen pontosan akarok fogalmazni, márpedig miért ne akarnék, akkor visszatértek a régi élményeim.  Azok, amikor még tavasszal eredmény hajszolás helyett csak a futás öröméért futottam. Aztán belekerültem a “hogyan javítsunk félmaratoni időnkön” spirálba, és bár a legtöbbször élveztem a futást, azért a flow élmény csak nagyon ritkán volt meg. Most a héten egymás után kétszer is.

Ehhez csak annyi kellett, hogy ne hajszoljam az időt – hanem keressek valami mást, amit hajszolhatok. 🙂 Ez lett a pulzus. Elég sokat olvastam mostanában a pulzuskontrollos futásról, és gondoltam a téli időszak pont alkalmas arra, hogy kipróbáljam. Azért is jó, mert – főleg az elején – még elég lassú tempó társul az alacsony pulzushoz (annyira, hogy, ha a helyzet megkívánja, akkor akár bele is kell gyalogolni), és a téli hideg időszaknak amúgy sem a rohanásról kell szólnia. Előbb-utóbb persze gyorsul is az ember, de akkor lehet lejjebb vinni a pulzust. És ezzel a módszerrel lehet még több állóképességet szerezni, és gyorsulni is. Hát nem nagyszerű?  Egyébként itt egy nagyon jó cikk a pulzustartományok meghatározásához. Érdemes elolvasni az első két részét is.

Hát így futottam én kedden meg szerdán egy-egy 10 km-t. A pulzust próbáltam 140-150 között tartani, ez többé-kevésbé sikerült csak. Második alkalomra már inkább többé, de még mindig a 140 volt közelebb az átlag. Hétvégén két 15 km-rel tervezem folytatni a dolgot, kiderül, hogy Rácalmás dimbes-dombos vidékein mit mutat a pulzusmérő.

Ja találtam egy nagyszerű oldalt, ahol nyomon lehet követni a napi kalória felhasználást az étkezés és a sportolás függvényében. Kitettem ide oldalra is, mert annyira jó.

Most pedig megyek kettlebelre, aztán dolgozni, majd haza, Rácalmásra. Éljen soká a péntek!